Monday, June 18, 2007

Youtube and Antena 3 TV censor Bolivarian videos
Hands Off Venezuela
Wednesday, 13 June 2007

For the last few weeks we have been subjected to a barrage of propaganda in the media about the so-called "attacks on freedom of expression" in Venezuela. Facts? A TV station, RCTV, which actively participated in the coup against president Chávez in April 2002, did not get its licence renewed.

Acres of print paper have been filled with this story. However, one that you are not likely to see reported is this other story: Yesterday, June 12, Youtube decided to close down the account of Venezuelan Bolivarian activist Luigino Bracci. The reason? A complaint over copyright by Spanish Antena 3 TV station ...

... In an interview in VTV, former Minister of Education Aristóbulo Izturiz put it very clearly: "this shows that the campaign around RCTV is not about freedom of expression, but the freedom of the owners of capital to control the media and the contents".

Read the story here

Interview with Luigino Bracci and Aristóbulo Asturiz
(in Spanish)



No comments:

Post a Comment